Favorieten van Augustus

unspecified-12

Een paar dagen geleden kwam augustus tot zijn einde wat toch ook een beetje het einde van de zomer betekent. Ik vond het wel leuk om eens een blik te werpen op de dingen die ik deze maand het meest gebruikt/gedragen/leuk gevonden heb. Dit kan gaan van films die ik gezien heb tot kledingstukken waarmee ik mijn kleerkast heb aangevuld. Benieuwd naar wat mijn favorieten van deze maand zijn en waarom? Lees dan zeker verder.

unspecified-7

Deze Chelsea boots kocht ik twee weken geleden (online) bij Forever 21. Toen het pakketje bij mij thuis toekwam was ik meteen verliefd. Ze zitten ZO goed, wat ik eigenlijk niet verwacht had van Forever21. Een paar Chelsea boots had ik nog niet maar stond wel al lang op mijn verlanglijstje. Dit is wel al het derde paar zwarte enkellaarsjes dat ik koop dit jaar (oeps), maar met de uitspraak ‘black is always a good idea‘ ben ik het helemaal eens.

unspecified

Mensen die mijn blog al een tijdje volgen zullen waarschijnlijk wel weten dat ik helemaal in de ban ben van chokers de laatste tijd. Ik draag ze zelf eigenlijk helemaal niet zo veel maar ik vind het heel leuk om er te maken voor vriendinnen of mensen die me volgen op Instagram. Dit neemt heel veel tijd in beslag, ik vraag er dan ook een beetje geld voor, maar ik vind het wel een enorm leuke bezigheid. Het geeft mij ontzettend veel voldoening om mensen mijn ‘creaties’ te zien dragen. 🙂 Deze suède choker met een gouden olifant is mijn favoriet.

unspecified-3

Op vlak van make-up ben ik de laatste tijd grote fan van lipproducten. Doordat er onlangs een NYX-winkel opende in Gent werd dit een enorme hype in België. Ik was dan ook heel blij toen ik mijn eerste product kocht: een soft matte lip cream in de kleur ‘Stockholm’. Heel blij mee! De andere lippenstift is ‘It’s a statement’ uit het matt matt matt-lipstickgamma van Essence, een donkerrode kleur à la Diva van MAC.

unspecified-8

Mijn favoriet: deze superleuke patches van Strijkpatches.nl. De patchestrend is al een tijdje aan de gang en eerlijk gezegd was ik in het begin helemaal geen fan. Ik vond het een beetje kinderachtig en was het al snel beu gezien, tot ik op hun Instagramaccount deze tijgerpatch zag. HOE COOL IS DIE? Ook de ‘kiss my patch’-patch vind ik superleuk.

unspecified-4

Toen ik eind juni op citytrip in Parijs was, kwam ik toevallig een winkel van Shakespeare and Company, een Engelse boekenwinkel, tegen. Vroeger las ik heel veel boeken, maar de laatste jaren is dat verminderd. Mensen kijken hier vaak raar van op want ‘als taal- en letterkunde student moét lezen toch je allergrootste hobby zijn?’. Hoewel ik de laatste tijd meer into films ben, wil ik wel meer boeken gaan lezen. Van dit boek sprak de cover mij meteen aan dus ik kochtte het zonder recensies op te zoeken. ‘Boy, Snow, Bird’ gaat over racisme in de jaren 50 in Amerika en is gebaseerd op het sprookje van Sneeuwwitje. Vooral Oyeyemi’s schrijfstijl spreekt me heel erg aan en ik ben zeker van plan om nog één van haar boeken te lezen.

Q: Heb jij een product/kledingstuk/boek die je heel leuk vond en dit daarom met de wereld zou willen delen? Let me know!

xoxo, Chloé

 

 

 

2 thoughts on “Favorieten van Augustus

Geef een reactie

