Bezoek aan het ModeMuseum

momu6

Begin juli kreeg ik bezoek van Larissa, een meisje uit Boston die ik heel lang geleden leerde kennen op vakantie. Doorheen de jaren bleven we contact houden via brieven en vorige maand was het ons eindelijk gelukt om eens af te spreken. Gedurende drie dagen verbleef ze  bij mij en bezochten we een aantal steden in België. Omdat Larissa volgend jaar mode gaat studeren aan Parsons – mode, kunst- en designschool in New York (!) – kon een bezoek aan modestad Antwerpen uiteraard niet ontbreken. Naast een aantal uren shoppen brachten we ook een bezoek aan het Modemuseum, waar momenteel de expo ‘Game Changers’ plaatsvindt.

momu1momu9

momu7momu5momu2momu4momu8

Ook al heb ik niet zo’n heel uitgebreide kennis van modeontwerpers, dit is iets wat me echt interesseert. Ik vond het heel interessant om te zien hoe het vrouwelijk silhouet gedurende de 20e eeuw veranderd is. Bovendien waren de ontwerpen gewoonweg prachtig, dus kon ik het ook niet laten om van alles foto’s te nemen. De foto’s in deze blogpost zijn mijn favorieten. Ik ben zeker van plan om een volgend bezoekje te plannen aan het Modemuseum, aangezien wij er kort voor sluitingstijd toekwamen en ons dus heel erg moesten haasten om alles gezien te hebben.

De expo ‘Game Changers’ loopt nog maar tot 14/08. Wie nog een bezoekje wil brengen moet dus snel zijn! 

Is er iemand van jullie al naar deze tentoonstelling gaan kijken?

liefs, Chloé

One thought on “Bezoek aan het ModeMuseum

Geef een reactie

