Made my own shoe fringes

Een trend die we het laatste jaar heel erg vaak voorbij zagen komen is het opfleuren van je sneakers met shoe fringes. Ze zijn er in heel veel verschillende kleuren en stofjes en laten je sneakers er net iets unieker uitzien, wat wel eens van pas kan komen als de helft van je school met dat ene paar Adidassen aan loopt. πŸ˜‰ Een hele tijd geleden kwam ik op het idee om zelf shoe fringes te gaan maken. En dit is het restultaat! Dit is ondertussen al mijn derde paar, maar toch wel mijn favoriet. Met behulp van zilveren glitters heb ik geprobeerd een soort metallic / snake effect te creΓ«ren.

Ik wil er even bij vermelden dat ik niet de eerste ben die zelf shoe fringes maak. Belmodo maakte hier al een DIY-video over en verschillende bloggers probeerden dit reeds uit. Toch vond ik het leuk om met jullie het resultaat even te delen. En voor wie benieuwd is hoe ik dit nu juist gedaan heb een beetje uitleg.

De metallic zilveren zijn mijn derde paar fringes. Hiervoor maakte ik al een gouden en een zwarte versie. Zoals je rechts kan zien maak ik gebruik van een patroon. De fringes zijn gemaakt van lappen nepleer, waaruit ik dan steeds dit patroon snijd. Met behulp van een schaar en een gaatjesmaker knip ik de reepjes erin en maak ik de gaatjes, waardoor dan de veters van de sneakers komen.

Aangezien ik al twee paar basic fringes had, wou ik eens iets specialer proberen. Ik heb het zwarte lapje besprenkeld met zilveren glitters, maar dan heel nonchalant. Doordat er als het ware nog lege plekjes zitten, heeft het een beetje dat slangeneffect. Althans dat is waar het mij aan doet denken.

En dan is dit het resultaat! Ik ben er zelf best wel trots op en ga deze dus ook met veel plezier dragen. Ik vind ook dat het zilver goed bij mijn Adidassen past. Een volledig wit paar is natuurlijk handiger, dus daarom was het even zoeken wat hier goed bij zou staan.

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie ervan vinden! Ik heb er alleszins veel plezier aan gehad om deze te maken en ben zeker en vast van plan om er nog meer te maken.

Liefs, ChloΓ©

10 thoughts on “Made my own shoe fringes

Geef een reactie

