Paris travel diary part 1

Parijs29

Een aantal weken geleden was er bij Thalys een actie waar je voor slechts 20 euro een treinticket naar Parijs kon boeken. Parijs is, zeker tijdens de zomermaanden, één van mijn favoriete steden om een paar dagen in door te brengen dus kon ik die kans onmogelijk laten liggen. Woensdag was het zo ver: om 9.15u stapte ik op de trein en iets meer dan een uurtje later stapte ik al het station van Parijs buiten.

Parijs54Normaal gezien was gepland dat ik samen met mijn zus deze citytrip zou maken, maar aangezien zij de ochtend van vertrek ziek geworden was, besloot mijn mama op het laatste moment nog mee te gaan met mij. Het was een zeer hectische ochtend maar uiteindelijk zijn we er dan toch nog geraakt.

Aangezien ik de afgelopen tijd bijna ieder jaar eens naar Parijs kom met mijn familie, weten we ondertussen wel al welke buurten het meest de moeite zijn om te bezoeken. Ik had van tevoren een route uitgestippeld, die we te voet zouden afleggen. We begonnen onze tocht aan Place de la République en gingen zo via Place de Vosges en le Marais naar Île de la Cité met de Notre Dame.

 

Parijs52Parijs49

Parijs48

Parijs44Parijs43

Parijs39Parijs41Parijs42

Parijs30Parijs33Parijs32Parijs35

Toen ik op voorhand een paar hotspots opzocht op travelblogs, kwam ik terecht bij Odette. Odette is een patisserie (met uitzicht op de Notre Dame!) waar je de originele, typisch Franse choux à la crème kan proeven. Ofwel: soesjes in alle smaken en kleuren. Aanradertje! Odette vind je in Rue Galande 77.

Parijs36

Parijs25Parijs26Parijs27Parijs28

Vervolgens passeerden we langs de Jardin du Luxembourg, een stadspark dat in de 17e eeuw werd aangelegd op verzoek van Maria de’ Medici.

Parijs22Parijs34Parijs23

We eindigden onze dag met een diner in Chez Plumeau, een supergezellig restaurantje vlakbij de Sacré Coeur op Montmartre. Montmartre en dan vooral de omgeving van Place du Tertre is één van mijn favoriete buurten van Parijs om ’s avonds te bezoeken. Ik heb trouwens voor de eerste keer mezelf laten tekenen door één van de kunstenaars op Place du Tertre, dit stond al een tijdje op mijn bucketlist. De tekening lijkt helaas helemaal niet op mij, maar wel een leuke ervaring natuurlijk. 🙂

Dit was dag 1 van mijn citytrip en daarmee ook deel 1 van deze blogpost. Morgen toon ik jullie mijn foto’s van onze tweede dag.

xoxo, Chloé

 

 

2 thoughts on “Paris travel diary part 1

Geef een reactie

