Pizza gemaakt van Griekse yoghurt?!

pizza2

Een aantal dagen geleden plaatste blogster en youtuber Serena Verbon van Beautylab een video waarin ze de 3 euro challenge deed. Hiervoor maakte zij een video waarin zij voor slechts 3 euro aan ingrediënten pizza maakte van, jawel, griekse yoghurt! Ik wou het meteen zelf eens uitproberen en ik moet zeggen: het resultaat mag er zijn!

Alhoewel ik heel vaak kook, is dit de eerste keer dat ik zelf pizzadeeg maak. Dit deeg wordt dus gemaakt van Griekse yoghurt, wat een iets andere smaak geeft dan gewoon pizzadeeg. Iets meer broodachtig, vind ik, maar zeker niet minder lekker! De Griekse yoghurt smaak je trouwens helemaal niet meer. De ingrediënten voor het deeg zijn dus niet meer dan…

150 g Griekse yoghurt
300 g zelfrijzende bloem
eventueel een beetje zout

Begin met de Griekse yoghurt en een deel van de zelfrijzende bloem te mengen en vervolgens steeds meer bloem toe te voegen. In het begin had ik het gevoel dat ik nooit een goede deeg zou hebben, aangezien het maar bleef kruimelen. Ik heb dan nog wat extra Griekse yoghurt toegevoegd en na een tijdje kneden lukte het wel. Het is niet zo’n deeg dat je makkelijk in een mooie, ronde pizzavorm kan gaan uitrollen, maar zelf vind ik het wel mooi hoe het er bij mij uitziet.

Voor de ‘topping’ heb ik de volgende ingrediënten gebruikt:

tomatenpuree
oregano
basilicumblaadjes
een bol burrata

De tomatenpuree en oregano deed ik al op het deeg voor ik het in de oven stak, maar de burrata en basilicumblaadjes heb ik er achteraf op gedaan. Burrata is mozzarella, maar dan romiger. Als je dit nog nooit gegeten hebt dan mis je echt serieus iets. Trust me, hierna wil je nooit meer gewone mozzarella eten! 😉

De pizza moet ongeveer 20 minuten in de oven, op 220 graden. De burrata en basilicum worden dus koud op de pizza gelegd.

pizza1pizza4

Pizza gemaakt van Griekse yoghurt is niet alleen supermakkelijk om klaar te maken, maar smaakt ook nog eens heeeel goed. Ik ga dit zeker nog klaarmaken. Als je ook van plan bent dit recept uit te proberen, laat het me zeker weten!

P.S.: komende donderdag heb ik ein-de-lijk mijn laatste examen. Daarna volgen een aantal dagen vol feestjes, maar wanneer het allemaal wat rustiger is wil ik een stuk meer bloggen dan ik nu doe. Ik heb een aantal superleuke ideeën in mijn hoofd, waar ik helemaal wil voor gaan. Stay tuned!

xoxo,

chloé

9 thoughts on “Pizza gemaakt van Griekse yoghurt?!

Geef een reactie

