Nieuwe hotspot in Gent: Plus+

13152633_1307153405979820_1323524052_n

De groene hotspot in Gent voor smakelijke salades, koudgeperste sapjes, raw food desserts & meer

Dit is hoe Sofie en Lien, de oprichters van Plus+ hun gloednieuwe salade-, smoothie- en sapbar beschrijven. Bij Plus+ kan je terecht voor een gezonde, biologische maaltijd in het hartje van Gent. Hun visie is ‘bewust eten’ en dat doen ze met gezonde sapjes, voedzame en gedurfde gerechten met biologische ingrediënten.

Ik was vooral blij verrast door de inrichting. Het plafond hangt helemaal vol met planten en ze maakten gebruik van veel hout en pastelkleurtjes. Heel gezellig.

13219638_1307153419313152_519556110_n

Ik koos voor een vegan cheesecake met bosbessensmaak. Cheesecake is sowieso mijn favoriete taart, dus ik was heel benieuwd hoe de vegan variant hiervan zou smaken. Wat me vooral opviel is dat veganistische cheesecake veel zwaarder op de maag ligt dan de normale. De bessensmaak is overheersend, dus als je hiervan houdt: zeker een aanrader! De Vegan Cheesecake wordt aangeboden in samenwerking met Rawfood chef Julie Vandekerkhove, die haar eigen raw-food lijn ‘ALL GOOD’ heeft.

Plus+ is gelegen op de Ajuinlei 14 in Gent. Ze zijn open van dinsdag tot en met zaterdag. De prijzen zijn niet laag, maar dat heb je nu eenmaal met gezond, biologisch eten. Ook leuk: je kan je eigen slaatje samenstellen. Voor 10 euro kan je een keuze maken tussen verschillende salades, dressings, toppings en groenten.

xoxo, Chloé

2 thoughts on “Nieuwe hotspot in Gent: Plus+

  1. Culinaire wandeling Gent

    Eén van mijn favoriete plekjes in Gent. Maar er zijn nog heel wat leuke hotspots in de stad te vinden. Dat mocht ik onlangs nog maar eens ontdekken tijdens een culinaire wandeling in Gent met een groep vrienden. Zeker eens doen! Het is een unieke ervaring.

    Like

Geef een reactie

