Op stap in Gent met Florence

DSC04671

Gisteren sprak ik voor de eerste keer af met iemand die ik heb leren kennen via de bloggerswereld. Omstreeks 10 uur wachtte ik haar op in het station van Gent om een dagje de stad te verkennen, te gaan brunchen en een paar hotspots op te zoeken. Het weer was goed en het gezelschap nog beter: samen met Florence, beter bekend als Flo van de blog ‘gowithflo’ deed ik een halve dag wat bloggers horen te doen: alles wat we mooi of leuk vinden vastleggen op onze camera (ja, ook het eten, want #allesvoordeblog, right?)

DSC04621DSC04617DSC04616

We begonnen onze dag bij Gust, om te brunchen. Aanrader voor de foodlovers onder ons! Gust biedt een ruime keuze aan ontbijt, maar je kan er ook lunchen of Julie’s house’s bekende taart proeven.

DSC04629DSC04645DSC04637DSC04635DSC04633

Een aantal sfeerfoto’s van deze wondermooie stad. Hoe vaak ik hier ook kom, ik blijf me verwonderen over de vele mooie en vooral gezellige plekjes die er zijn.

DSC04643
helen b & vrienden, Bij Sint-Jacobs 6
DSC04649
Bliss, Brabantdam 65
DSC04650
Bliss, Brabantdam 56

Helen b en vrienden is een klein winkeltje waar je moet zijn als je houdt van schattige hebbedingetjes. Je vindt er vooral postkaartjes en porseleinen koffiemokken met leuke quotes op. Hun motto is niet voor niets ‘kleine dingen kunnen groots zijn’.

Vooral de winkel Bliss is echt iets voor mij. Kom hier voor unieke stukken om je interieur een scandinavische look te geven. Denk aan hout, pastel- en koperkleuren, marmer en geometrische prints.

DSC04667
PIET moodshop, Sint Pietersnieuwstraat 94

DSC04652

DSC04663

PIET moodshop in de Sint Pietersnieuwstraat heeft me toch wel het meest verrast. Deze winkel, die bovendien bijna rechtover mijn school gelegen is (hoe komt het in godsnaam dat ik hier nog nooit binnen ben geweest?) is the place to be voor leuke, originele geschenken. Van alle leuke winkeltjes die we gisteren bezocht hadden was dit toch wel mijn favoriet.

DSC04671DSC04675

DSC04674
Huiszwaluw home, Onderbergen 51

We sloten onze dag af met Huiszwaluw. Hier kan je vooral meubels kopen, ook weer in die scandinavische stijl. Prachtige houten tafels (kan ik bijna mijn eigen huis inrichten, ja?) en lampen, maar ook schattige kleine cactusjes. Van dat laatste namen Florence en ik er allebei eentje mee.

Het was een enorm gezellige dag in Gent met Florence. Ik vond het heel leuk om eens met iemand af te spreken die dezelfde passie heeft als mij, bloggen. Ik wil dit zeker nog veel gaan doen, dus Belgische/Nederlandse bloggers, waar zijn jullie? 😀

Liefs, Chloé 

4 thoughts on “Op stap in Gent met Florence

Geef een reactie

