Went to Amsterdam

DSC03972k4

Omdat ik na mijn examenperiode een weekje vrij had, besloten mijn ouders een citytripje naar Amsterdam te boeken. Deze stad staat op mijn lijstje van favoriete steden vanwege haar gezellige sfeer -die typisch Hollandse gevels en brugjes, zo mooi- maar ook omdat ze, naar mijn mening, enorm veel te bieden heeft qua winkels. Aangezien we, zoals altijd, het tripje slechts een dag op voorhand hadden geboekt, werd het vooral een beetje door de straten slenteren en zien waar we uitkwamen. Zo hebben we wel een aantal leuke plekjes ontdekt, die ik graag met jullie deel.

We verbleven in het Motel one. Dit is een budgethotel maar dan wel eentje met een enorm mooi interieur. Alles was heel stijlvol ingericht, zoals te zien aan de foto’s. Zeker aan te raden als je een beperkt budget hebt maar toch in stijl wil overnachten.

DSC03864

DSC03949

Aangezien mijn ouders een job in de modewereld hebben, zijn zij steeds op zoek naar nieuwe ideetjes om hun ‘showroom’, de plaats waar zij de merken die ze verkopen tentoonstellen, op originele manieren in te richten. Zo belanden we vaak in leuke winkeltjes, omdat die toevallig mooie verlichting hebben. Eén van de winkels waar ik heel leuke dingen vond, is Hutspot. In de winkel, gelegen in de Van Woustraat, vindt je niet alleen kledij maar ook hebbedingetjes (zie bovenste foto). Er is ook een kapper en een bar.

DSC03870

Wat ik altijd leuk vind om te doen op city trip, is om de ‘chique straten’, zoals ik ze als kind noemde, oftewel de grote merken op te zoeken. En dan terwijl ik die prachtige etalages, van Chanel tot Dolce and Gabbana, bewonder me afvragen of ik ooit het geld zal hebben om me zo’n designerstuk te kunnen aanschaffen.

Ik ging ook voor het eerst naar Søstrene Grene, de Deense winkelketen. Voor de mensen die dit nog niet kennen: hier vind je allerlei leuke interieurspulletjes. Koperen kapstokken, mooi servies, kaarsen in alle kleuren van de regenboog, cadeaupapier.. Helaas is er nog geen winkel in België, dus ik moest hier gewoon naartoe.

DSC03872

DSC03892

’s Middags kochten we iets om te eten in de Foodhallen. Hier zou ik gerust wel iedere dag willen komen lunchen. Van sushi tot bitterballen in alle smaken en van gin tonics tot smoothies. Echt de hemel voor foodlovers.

DSC03957

DSC03972k4

DSC03941

Deze foto’s zijn genomen net voor we de tram namen om te vertrekken naar huis. Ook al hebben we niet zo veel bezocht, vond ik het toch een heel gezellig weekend. Hoe meer ik Nederland leer kennen, hoe meer ik het gevoel heb dat ik in het verkeerde land geboren ben. Ik heb ook een heleboel aantal dingen gekocht, dus een shoplog komt er ook zeker nog aan.

Liefs,

chloé

Geef een reactie

