Starbucks at home

112

Morgen start voor mij een lange examenperiode. Al twee weken breng ik de feestdagen achter mijn bureau door en dat duurt nog wel even een tijdje (23 dagen, om precies te zijn). Het afgelopen jaar heb ik koffie leren drinken en in deze zware periode kan ik daar extra van genieten. Voor mij is koffie echter niet compleet zonder veel melk, suiker en het liefst een grote toef slagroom. Dit recept is een variant op mijn lievelingsdrankje van de Starbucks: White cafe moccha.

White cafe mocha is een heerlijk zoete koffie met heel veel melk, witte chocolade en uiteraard bovenop slagroom.

Voor mijn versie heb ik 1/3 kop koffie en 2/3 melk gebruikt. Vervolgens heb ik de melk samen met wat witte chocolade opgewarmd in een pannetje. Hoeveel witte chocolade je er in wilt, hangt uiteraard af van jezelf. Ik deed er ook nog een heel klein beetje kaneel in, omdat ik dat vond passen bij deze tijd van het jaar. Als laatste nog een grote lepel slagroom -deze maak ik het liefst zelf, veel lekkerder dan die van de winkel!- en voor de afwerking wat cacaopoeder en chocoladebolletjes.

Waarschuwing: caloriebommetje! Maar wel ongelooflijk lekker ๐Ÿ˜‰

111

Wat is jullie favoriete drankje voor de winter?

Liefs,

naamtje

14 thoughts on “Starbucks at home

  1. Eske

    Oeh heerlijk een Starbucks at home! De koffie ziet er echt goed uit! Wat fijn dat je koffie hebt leren drinken! Daar zul je deze periode veel profijt van hebben haha, veel succes ๐Ÿ™‚

    Like

Geef een reactie

